Tie sa v septembri a októbri skloňovali často – v súvislosti s podujatiami po celom Slovensku v rámci takzvaného týždňa SME (small and medium enterprises – malé a stredné podniky), ktorý organizovala Európska komisia.

Napriek slabému mediálnemu ohlasu sú malí a strední podnikatelia podstatní – zamestnávajú väčšinu obyvateľstva a tvoria i väčšinu pridanej hodnoty v krajine. Aj keď motorom ekonomiky sú skôr veľké podniky, od ktorých rozhodnutí, napríklad investičných, sa odvíja aj biznis malých. „Na jeden veľký podnik sú napojené stovky malých a stredných. Najmä veľké a stredné podniky musíme zapojiť do systému duálneho vzdelávania tak, aby sme v budúcnosti mali dostatok kvalifikovaných pracovných síl,“ hovorí o úlohe veľkých podnikov Vladimír Soták z Klubu 500. Menšie firmy sú zasa dôležité z hľadiska domáceho dopytu. Ťažko ich však nazvať akousi vyvažujúcou silou v čase kríz v zahraničí, lebo v ostatnej recesii prepúšťali viac pracovníkov ako veľké podniky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa