Dielo využíva rovnakú hliníkovú platformu ako sedan XE, má však štvordverovú karosériu typu kupé, svetlú výšku 213 mm a rúbe ešte vyššie. Trúfa si ukoristiť registrácie napríklad aj na úkor Porsche Macana.

Hodnotný kus

Vyleštený exemplár pripravený na test patrí v typovom rade F-Pace k tým najambicióznejším. Nepoháňa ho žiadny z ponuky menej urodzených štvorvalcov, ale dvakrát prepĺňaný vznetový vidlicový šesťvalec 3,0 l (221 kW/301 k, 700 Nm) spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom štyroch kolies.

Cenník zvestuje, že túto kombináciu si značkoví predajcovia na Slovensku cenia minimálne na 59 494 eur. S maximálnou štandardnou výbavou Portfolio cena poskočí k 67 tisícom. Ak však zarátame aj doplnkovú výbavu, ktorou importér testovací exemplár „nabil“, definitívna cena sa ustáli na hladine 85 679 eur.

Test Jaguar F-Pace: Má dobré karty a jedno eso biturbo

Zdroj: Jaguar

Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy: ABS, BAS, DSC, RSC, osem airbagov, pohon štyroch kolies, 8-st. automatická prevodovka so sekvenčným radením, tempomat a obmedzovač rýchlosti, dvojzónová klimatizácia, 5“ plnofarebný TFT displej, Meridian audio Systém s 11 reproduktormi (380W), offroadový systém riadenia jazdy v teréne...

Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy: Adaptívny tempomat s asistenciou pre jazdu v kolóne, spätné zrkadlá – s automatickou clonou, vyhrievané, el. sklopné, strecha – pevná, panoramatická, strešné lišty Satin Chrome, monitoring slepého uhla so systémom detekcie okolitej premávky pri cúvaní...

Kvalita s výnimkami

Nastupovanie uľahčuje už pomyslenie, že prahy sú počas jazdy chránené, a tak sa netreba vyhýbať kontaktu s nimi. Interiér v kombinácii hnedej s čiernym pozadím tvorí atraktívny kontrast – radosť pozrieť. Architektúre kokpitu dodávajú nádych elegancie a športovosti atraktívne predné sedadlá v perforovanej koži, mohutný stredový panel a ako protipól k subtílnejšej palubnej doske aj volant s hrubým vencom. Retrospektívne však vzhľadom na dynamiku tohto auta by sa hodilo ešte istejšie bočné vedenie tela aj dlhší, prípadne predĺžiteľný sedák.

Menu palubného systému ponúka prostredníctvom dotykovej obrazovky stránky s množstvom ikoniek schopných zahltiť pozornosť vodiča, ak náhodou nepatrí k IT-čkárom. Spočiatku nadobudnete pocit, že je to celé neprehľadné. Chce to zapamätať si, ktorú funkciu na ktorej stránke v ktorej polohe hľadať, a je po probléme. Nastavenia budete dokonca meniť rýchlejšie ako v prípade infotainmentov, v ktorých sa k funkciám logicky preklikáte. Pritom odozva obrazovky na dotyk je bezchybná.

Koža, kdekoľvek je aplikovaná, je aj kvalitná, mäkké plasty tiež. Prekvapuje však, že sa šetrilo na prístrešku prístrojového štítu, tvrdé sú s výnimkou kožených držadiel a opierok aj výplne dverí. Dverovým priečinkom chýba zasa mäkká výstelka, a tak si rozmyslíte, čo do nich vložíte, aby to nehrkotalo. Výhľad smerom dozadu cez úzky priezor za veľa nestojí aj v prípade, že zadné sedadlá sú neobsadené a hlavové opierky zasunuté. Aj preto sa 360° kamerový systém dokúpiť oplatí.

Test Jaguar F-Pace: Má dobré karty a jedno eso biturbo

Zdroj: Jaguar

Proti trendom

Vznetový šesťvalec biturbo na voľnobeh v kabíne počuť ako tlmené echo, prezrádza ho aj jemné chvenie, čo sa dieslom stáva. Osemstupňová automatická prevodovka plne využíva jeho až brutálny krútiaci moment. V normálnom aj ekonomickom móde ho drží v nižších otáčkach, ani pri bežnej akcelerácii nemusí podraďovať.

Už sme si zvykli, že motory v ekonomickom režime sú v prvej polovici zdvihu akcelerátora doslova „hluché“, ale tento celkom sviežo reaguje. Počas ustálenej jazdy diaľničným tempom (130 km/h) sa strelka otáčkomeru lepí na číslo 1800. Po uvoľnení akcelerátora motor neprechádza do voľnobežného režimu, ale udržuje si otáčky núteného voľnobehu. O to následne promptnejšie reaguje na pridanie plynu.

Za týmto konštatovaním zákonite nasleduje otázka, čo na to spotreba. Namerali sme priemerných 7,8 l/100 km, čo hodnotíme ako dobrý výsledok.

Test Jaguar F-Pace: Má dobré karty a jedno eso biturbo

Zdroj: Jaguar

S dynamikou si tyká

Podvozok vybavený aktívnymi tlmičmi pruženia ladí so športovým charakterom auta. Už v normálnom režime je tuhší a v športovom ešte pritiahne. Adekvátne módu S pokračuje aj motor spolu s prevodovkou, prístrojový štít očervenie a do centra namiesto rýchlomeru presunie otáčkomer.

Po prepnutí prevodovky do manuálneho módu je všetko pripravené na nevšedný zážitok. Nepreháňame. F-Pace je športiak medzi prominentnými SUV. Akcelerácia tlačí telo do sedadla a sluch oblažuje zachrípnutý barytón výfukových hrdiel, podvozok na ceste drží, karoséria sa nenakláňa, prevodovka a motor reagujú bez otáľania. Kam riadenie s krátkym prevodom F-Pace pošle, tam zamieri.

Pritom cítiť, že gro krútiaceho momentu väčšinou putuje na zadné kolesá. Nedotáčavosť sa objavuje len sviatočne. 

Plusy:

  • atraktívny vzhľad
  • extrémne pružný motor
  • adekvátne naladená prevodovka
  • citlivé riadenie
  • ovládateľnosť

Mínusy:

  • tuhší podvozok
  • horší výhľad dozadu