Na prvé počutie jasný krok späť. Ani zmenené rozmery celku nevyzerajú povzbudivo. Nové X1 má o 38 mm kratšiu a o 53 mm vyššiu siluetu. Navyše v čase, keď rázvory modelov zaznamenávajú progres, skrátený o celých 90 mm vyznieva ako hotová katastrofa. A predsa je všetko inak.

Test BMW X1 25d xDrive: Úplné salto v koncepcii zvládlo

BMW X1 xDrive 25d Zdroj: BMW

To najlepšie

Testovaný exemplár vyzerá ako z výkladnej skrine. Najvýkonnejší a najdrahší, aký si len pod označením BMW X1 môžete kúpiť. Poháňa ho naprieč uložený dvakrát prepĺňaný štvorvalec štandardne spárovaný s klasickým osemstupňovým automatom Aisin. Predáva sa výhradne ako štvorkolka a vyjde vás minimálne na 42 150 eur.

S doplnkovou výbavou, v ktorej figuruje napríklad aj elektronická regulácia tlmičov pruženia, variabilné športové riadenie, elektrický servis predných sedadiel s pamäťou, hi-fi reprosústava Harman/Kardon a mnohé ďalšie, zaplatíte zhruba 60-tisíc. Ale môžete sa rozhodnúť aj pre základný derivát s benzínovou trojvalcovou tisícpäťstovkou, manuálnou prevodovkou a predným pohonom – za polovičných 32 500 eur.

Test BMW X1 25d xDrive: Úplné salto v koncepcii zvládlo

BMW X1 xDrive 25d Zdroj: BMW

Dobrý biznis

Nové vyššie BMW X1 s už nie takou dlhou prednou kapotou a kabínou posunutou dopredu vysiela smerom k TRENDU dve správy. Jednu dobrú a potom aj tú horšiu. Tá druhá hovorí, že stratilo zo svojej identity. Pôvodnú X-jednotku ste v radoch SUV značky BMW ľahko identifikovali podľa až nepatrične nízkej siluety. Bol to taký neprehliadnuteľný jazvečík. Zato novinka sa s väčšími bavorákmi typu SUV vzhľadovo unifikuje. Tu sa začína tá dobrá správa. Kúpite si X1 a menej informované okolie si ho ľahko pomýli s X3. Takto nejako vyzerá dobrý biznis.

Test BMW X1 25d xDrive: Úplné salto v koncepcii zvládlo

BMW X1 xDrive 25d Zdroj: BMW

Pýta si posuvnú lavicu

Skrátený rázvor vyvoláva podozrenie, že cestujúci vzadu bude za minulou generáciou banovať. Čisto teoreticky by mal mať menej miesta v oblasti kolien, zato viac nad hlavou. Štandardný test s figurantom vysokým 180 centimetrov najprv usadeným predpisovo za volant a potom za seba sa však skončil prekvapivo. Vlastne sa nič nezmenilo. Sedem centimetrov chýba po predné operadlo a rovnako sedem od hlavy po strechu.

Podozrivý výsledok má však svoje vysvetlenie – niečo sa predsa len zmenilo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa