Motorizuje ho trojlitrový benzínový šesťvalec, ktorý si potrpí na spoločnosť osemstupňovej športovej prevodovky Steptronic. Tá krútiaci moment rozposiela prostredníctvom systému xDrive na všetky štyri kolesá. V základnej konštelácii BMW 640i xDrive Coupé nesie cenovku 87 600 eur. Ale poznáte to – ako už býva v lepšej spoločnosti nepísaným pravidlom, bol by v tom čert, aby ste si z bohatej škály doplnkov a systémov nevybrali aj niečo navyše.
Tí, čo „testovačku skladali“ pribalili napríklad aj nadštandardný audiosystém Harman/Kardon Surround Sound, elektronickú reguláciu tlmičov pruženia, vylepšené predné sedadlá, asistenciu zachovania jazdného pruhu, atraktívnejšie kolesá... Tieto a ďalšie položky zvyšujú cenu na konečných 116-tisíc eur.
Zdroj: BMW
Keď chýba odvaha
Je takmer neuveriteľné, že BMW 6 Coupé druhej generácie oslávilo svetovú výstavnú premiéru ešte v roku 2011. Tá fazóna. Akoby ju vymodelovali dnes ráno – svieža, podmanivá, vyvážená, aerodynamická a čo je rovnako dôležité – nadčasová. Bol to zásah do čierneho. Ťažko sa čudovať dizajnérom, že pod vplyvom vlastného úspechu stratili vieru, že dosiahnutý efekt môžu ešte dobre cielenými podnetmi vystupňovať.
A tak facelift modelového ročníka 2015 akoby ani faceliftom nebol – pozmenený predný nárazník a namiesto desiatich rebier v ľadvinkách len deväť – nestoja za komentár. Skrátka, tento bavorák môže na automobilovej scéne pózovať v nezmenenom stave ďalších päť rokov a nezunuje sa.
Zdroj: BMW
V zajatí luxusného športoviska
Uchopíte kľučku dverí, bezrámové okno poklesne, aby sa vymanilo z tesnenia, nasleduje podrep a ste tam. Dvere stačí prichýliť, samy sa pritiahnu a okno opäť zapadne do tesnenia. Keď si kreslo vodiča spustíte do základnej polohy, sedíte fakticky nízko. Prvýkrát si to uvedomíte pri pohľade na stredovú konzolu, ktorá sa klenie nad úrovňou sedačiek (pravé koleno zanovito odtláča).
Potom zistíte, že ani k panelu klimatizácie netreba klopiť zrak a keď vystupujete, tak z hlbokého podrepu. Zastaviť tak pri vyššom obrubníku, možno ani nevystúpite. Sedíte však v aute, ktoré má aj športové ambície – o to predsa išlo.
Keď si nastavíte všetky parametre sedadla a volantu, bude vám trochu tesno. Športovo tesno. Nič však pohybu neprekáža. Komu konvenuje ostrejšie nasadenie, ten si ešte doreguluje ostrejší sklon predĺžiteľného sedadla (uvítali by sme širší rozsah možností) a pevnejšie zovretie bočníc operadiel.
Zdroj: BMW
Kamery sa zídu
Prístrojový štít obsahuje pre BMW takmer neodmysliteľný prietokomer paliva, teplomer motorového oleja aj monitoring rekuperácie. V zornom poli na skle predného okna premieta základné parametre jazdy dobre čitateľný farebný head-up displej.
Výhľadu do ľavotočivých zákrut však úspešne bráni stĺpik a smerom dozadu cez úzky priezor tiež toho veľa nevidno. Ak sa neuspokojíte so zadnou kamerou a priplatíte si kompletný kamerový systém, nebude to panské huncútstvo. Tí, čo sú radi nad vecou a zvýšia si vodičský posed, zistia, že aj nízko zavesené vnútorné zrkadlo čiastočne bráni vo výhľade.
Zdroj: BMW
Keď komfort, tak Comfort
Diskrétny bas radového prepĺňaného šesťvalca (235 kW/320 k) po naštartovaní viac cítite, ako počujete. V tele vyvoláva vnútorný nepokoj. Osemstupňová automatická prevodovka počas pokojnej promenády hoc aj vysokými rýchlosťami ničím nepripomína svoj prívlastok. Radí jemne až zamatovo, vlastne si radenie ani neuvedomujete.
To všetko platí za predpokladu, že zvolíte komfortný prípadne ekonomický režim, ktorý tlmí reakcie motora na akcelerátor aspoň v prvej polovici jeho zdvihu. ECO PRO sme zaradili aj pri meraní spotreby – výsledok 9,4 l na 100 km. Podobne prevodovka využíva nevšednú pružnosť motora v širokom rozsahu využiteľných otáčok.
Podvozok vybavený elektronickou reguláciou tlmičov až s prekvapivou vláčnosťou absorbuje nerovnosti. Keď zvolíte režim Comfort + v istých sekvenciách pripomenie pneumatické pruženie. K dobrému dojmu prispieva u BMW už tradične účinne utlmený prenos hluku od závesov kolies. Riadenie je podľa očakávania presné, nie preposilňované, len spätná väzba mu (v súlade s aktuálnym trendom) chýba.
Zdroj: BMW
Iné auto
Keď spínačom na stredovej konzole „naťukáte“ športový mód, situácia sa začína dramatizovať. Šesťvalec ostrejšie reaguje a prevodovka ho púšťa do vyšších otáčok. Akoby ste presadli do iného auta. Prichádza čas ukázať, čo dokáže. Keď jostick prevodovky preklopíte do manuálneho módu a zadlávite pravačkou akcelerátor, otáčky v sprievode športového echa vyletia na hranicu červeného poľa, a preradenie nastane tesne predtým, ako zaúčinkuje obmedzovač.
Kadencia, s akou prevodovka sádže kvalty“, je úžasná, zvuková kulisa povznášajúca, a zotrvačný tlak do sedadla citeľný. Radosť zo športovej jazdy sa vystupňuje, keď prevezmete radenie páčkami pod volantom. Podraďovanie, to už je jedna báseň. Výfuk zakaždým zachrapčí, receptormi v oblasti krížov vnímate, ako sa výfuková sústava otriasa.
Zdroj: BMW
Hodnotenie
Plusy:
- nadčasový dizajn
- ergonómia pracoviska vodiča
- výkonný a pružný motor
- úroveň výbavy
- pohotová prevodovka
- smerová stabilita
Mínusy:
- stredová konzola odtláča pravé koleno
- malý rozsah regulácie sklonu sedačky
- zhoršený výhľad z miesta vodiča
Zdroj: BMW
Najvýznamnejšie prvky štandardnej výbavy: ABS, DSC, DTC, šesť airbagov, športová automatická prevodovka, systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia, športový výfukový systém, dvojzónová klimatizácia, predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou výškou a sklonom operadiel s pamäťou, kožené čalúnenie, Štart/Stop, regenerácia brzdnej energie, kontrola tlaku v pneumatikách...
Najvýznamnejšie prvky doplnkovej výbavy: Harman/Kardon Surround Sound audio systém, športový kožený volant „M“, elektronická regulácia tlmičov pruženia (EDC), vyhrievanie volantu, komfortný prístup a štartovanie, automatické soft-zatváranie dverí, klimakomfortné čelné sklo, zadná kamera, elektrické strešné okno, predné sedadlá s aktívnou ventiláciou...