Tridsaťjedenročný rodák z Košíc Peter Hajduček začínal s e-shopom s teniskami. Dnes má firmu s piatimi predajňami v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku, e-shop v šestnástich jazykových mutáciách, dvesto zamestnancov a tržby v desiatkach miliónov eur. Vlani upevnil spoluprácu s veľkými značkami, získal milióny od investorov, stal sa investorom technologického startupu a zrealizoval akvizíciu jedného z najväčších konkurentov v regióne. Prišlo to postupne a prirodzene. Keď si mal ako vysokoškolák v Prahe vybrať, čomu sa bude v bakalárskej práci venovať, povedal si, že si vyberie niečo funkčné. Založil e-shop s teniskami. Od strednej školy pritom robil weby a online marketing a navyše mal blízko k skejtbordovej komunite.
Štart so 40 pármi
Vybral si úspory, niečo si požičal od rodičov, dal sa dokopy s kamarátom Marcelom Vargaeštokom a nakúpili prvých štyridsať párov. „Trvalo mesiac, kým sme dostali prvú objednávku, a ďalší mesiac, kým sa predal druhý pár. Nebol to raketový štart,“ smeje sa P. Hajduček. E-shop dotoval ďalších pár rokov z marketingových online kampaní, ktoré robil pre druhých, až prišiel na rázcestie, keď s ním takmer skončil. Nemal však srdce opustiť „svoje dieťa“, takže marketingovú agentúru zveril kolegovi a pustil sa do Footshopu naplno.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?