Ešte pred pár mesiacmi to vyzeralo len na ďalší príbeh obstarávania, pri ktorom sa zástupcovia štátu úporne snažili vyradiť z hry nepohodlného uchádzača s výrazne nižšou ponukou. Podarilo sa to po takmer trojročných naťahovačkách – lacnejšiu Skansku vylúčili a zákazka na rekonštrukciu železničnej trate medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou mohla skončiť v rukách trnavskej spoločnosti TSS Grade (TREND 41/2012). No potom sa začal odohrávať až absurdný scenár.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) náhle poprel vlastný verdikt a šalamúnsky sa začal prikláňať na stranu vylúčeného uchádzača. Zazmluvnená firma medzitým stihla rozkopať Trenčín a realizovať stavbu. Vo finále tak určite zostane aspoň jeden nespokojný hráč, ktorý bude mať veľmi komfortnú pozíciu v súdnom spore so štátom o mnohomiliónové odškodné. A ďalší účet pre slovenských daňovníkov pravdepodobne príde, keď Brusel potvrdí, že projekt napokon nepreplatí. Dovedna pôjde o stovky miliónov eur. Ale aspoň to pomôže udržať nad vodou firmu, ktorá sa v štátnych Železniciach SR (ŽSR) teší veľkej priazni.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa