Trojica najväčších hráčov – Slovak Telekom, Orange a Telefónica (O2) – dosiahla vlani výnosy 1,66 miliardy, oproti roku 2012 o 2,8 percenta nižšie. Keďže táto trojka zabezpečuje odhadom 75 až 85 percent výkonov sektora a ani ich menší konkurenti už nerastú dvojciferným tempom, možno konštatovať, že trh ako celok stagnuje.
Negatívny vývoj trvá už od roku 2009. Odvtedy sumárne tržby veľkej trojky klesli o jedenásť percent. Dôvody sú notoricky známe. Okrem nižšieho dopytu zákazníkov v dôsledku hospodárskej krízy sa oň postarala ostrá konkurencia, ktorá stláča ceny. Vlani do O2 od Telekomu a Orangeu aj s telefónnym číslom prešlo 114-tisíc klientov. Aj keď to bolo o 3 900 menej než v roku 2012.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?