Na konferencii TRENDU Horeca Manažment sa hovorilo aj o situácii na bratislavskom hotelovom trhu a investičných príležitostiach na ňom. Podľa Jana Ficeka z konzultačnej spoločnosti Labbart Hospitality je bratislavský trh takmer nasýtený, čo však neznamená, že by tu nebol nijaký priestor na nové projekty. Tie však musia spĺňať niekoľko kritérií – buď musí ísť o hotely s výnimočnou polohou, ktoré môžu vytlačiť viac na okraj záujmu hotely s horšou polohou či dostupnosťou, alebo o projekty s nejakou pridanou hodnotou pre návštevníka. Príležitosti sú podľa J. Ficeka ešte v segmente boutique hotelov, zariadení v kategórii 3* plus zaradených do medzinárodných sietí, ktoré majú o bratislavský aj slovenský trh stále ešte záujem, a tzv. budget, teda cenovo výhodných hotelov.

Skôr ako výstavba nových hotelov sa bude na trhu objavovať rebranding a rekonštrukcie súčasných hotelov, čo potvrdili aj bankári prítomní na konferencii. Podľa nich je tiež jednoduchšie získať úver na rekonštrukciu existujúceho zariadenia, financovanie nových hotelových investícií je momentálne nepriechodné.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa