Hoci Vianoce už v spomienkach väčšiny vytlačila práca, pripomínajú sa pri pohľade na decembrový výpis z účtu. Mdlo sa pritom niektorým nemusí urobiť len pri sumáre darčekového míňania. Čierne na bielom môžu zbadať aj platby, ktoré kartou neurobili. Reklamácie decembrových transakcií sa za posledný mesiac uplynulého roka najviac nakopili Slovenskej sporiteľni a Tatra banke. V najväčšej banke na trhu ich bolo zhruba o pätinu viac ako po iné mesiace, vyše 180. No na druhej strane banka hlásila podobne dynamický rast platieb kartou počas sviatočných víkendov.
„Pri vianočnom náhlení sa účastníci transakcií dopúšťali omylov. Klienti zadali nesprávne PIN a karta sa im zablokovala. Obchodníci napríklad zadali nesprávnu sumu alebo transakciu spracovali dvakrát,“ uviedol hovorca sporiteľne Štefan Frimmer. V Tatra banke prišla reklamácia na 242 transakcií spolu od 57 klientov, respektíve zneužitých platobných kariet, vo VÚB nahlásili klienti vyše 30 reklamácií. V ostatných bankách predstavovali námietky proti neuskutočneným platbám za december jednociferné číslo.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?