Mníchovská automobilka sa chystá na autosalón do čínskeho Šanghaja a bude mať čo ukázať. Nové 2 2-miestne kupé radu 6 má v porovnaní so svojím predchodcom o 75 mm väčší rázvor, ale aj o 39 mm širšiu a o 5 mm nižšiu karosériu. Zákonite sľubuje viac priestoru pre cestujúcich a jeho 460-litrový kufor ( 10 l) aj väčšiu praktickosť. Po tom, čo sa na autosalóne v Los Angeles predviedol šestkový kabriolet, dizajn pontónu kupé nemôže priniesť vážnejšie prekvapenia. Môžeme len prehodnotiť vyváženosť proporcií vozidla s pevnou strechou. Je to, samozrejme, vecou názoru, no nám sa zdá profil kupé dynamickejší. Možno preto, že dovoľuje viac vyniknúť dlhej prednej kapote voči zadnej partii. Tiež fazóna oceľovej kabíny vyznieva aerodynamickejšie a odľahčenejšie ako v prípade textilnej strechy.

Na svetovú výstavnú premiéru do Šanghaja
Zdroj: M.MOESCH

Od začiatku výroby budú pod prednou kapotou nového bavoráka alternovať dva benzínové motory. Vo verzii BMW 640i má vyhradené miesto prepĺňaný radový trojlitrový šesťvalec BMW TwinPower Turbo s priamym vstrekovaním a maximálnym výkonom 235 kW (320 k). Takto vybavené kupé radu 6 akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Jeho maximálnu rýchlosť znižuje na 250 km/h elektronický obmedzovač. Priemerná spotreba 7,7 l/100 km v kombinovanom cykle vyznieva vzhľadom na dynamický potenciál auta takmer neuveriteľne. Ešte výkonnejšie BMW 650i Coupe využíva služby 2,4-litrového tiež priamovstrekového vidlicového osemvalca. Disponuje maximálnym výkonom 300 kW (407 k), pritom stovku prekoná už za 4,9 sekundy po pevnom štarte. Ani rýchlosť tohto derivátu, ktorý spotrebuje na 100 kilometrov 10,4 litra v priemere, obmedzovač nad 250 km/h nepustí. K obom motorom štandardne prináleží osemstupňová automatická prevodovka, ako aj samočinné vypínanie a štartovanie.

Nové BMW r. 6 Coupé v značkových showroomoch na Slovensku očakávajú až pred koncom roka.