Automobilový priemysel v tomto roku prešiel doteraz azda najťažšou skúškou. Po týždňoch uzávierok výroby na jar a hľadaní strateného dopytu opäť pomaly nachádza pôdu pod nohami. Nové modely a veľká investícia naznačujú, že svetové koncerny slovenskej výrobe stále veria. A hoci to vyzerá, že koronakrízu segment prežije bez fatálnej ujmy, v ďalšom roku má stále čo potvrdzovať.

Segment hore nohami

Hoci automobilový priemysel sa začal značne spomaľovať už vlani, začiatkom roka sa naďalej verilo, že rok 2020 prinesie nové rekordy vo výrobe áut. Pandémia koronavírusu a s ňou spojené obmedzenia však prevrátili celý segment hore nohami a nie je zrejmé, kedy a či vôbec sa tunajší automobilový priemysel vráti do niekdajších koľají.

Výrobné odvetvia Thyssenkrupp
Neprehliadnite

Automotive nás v Top 500 drží medzi lídrami regiónu. Oproti Čechom však stagnujeme

Udalosti z jari sa okamžite dotkli mnohých firiem a zamestnancov, ktorí po uvoľnení uzávierok ostali pracovať vo veľkej neistote. Automobilový priemysel so štyrmi automobilkami a s 350 dodávateľmi v súčasnosti zamestnáva viac ako 150-tisíc pracovníkov, priamo a nepriamo ovplyvňuje tvorbu ďalších viac ako 250-tisíc pracovných miest.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa