Jedným z najväčších benefitov mojej práce je, že sa stretávam s množstvom inšpiratívnych ľudí. Sú to špičkoví manažéri veľkých spoločností, majitelia úspešných firiem, mladí startupisti, elitní poradcovia a ďalší úspešní podnikatelia či najbohatší Česi a Slováci. Diskusie s nimi ma vždy obohacujú a otvárajú mi v pohľade na biznis nové obzory. 

Každý človek je iný, v prístupe k podnikaniu, leadershipu či sám k sebe. Ale vždy sa môžeme vzájomne inšpirovať, ako robiť veci lepšie, uspieť alebo čeliť výzvam. Rovnako ma inšpiruje tohtoročná pätica finalistov a finalistiek kategórie TREND Manažér roka. Teší ma, že čoraz častejšie stretávam úspešné manažérky a podnikateľky, ktoré do sveta biznisu vnášajú niečo navyše. Na to, že takých žien pribúda, ukazujú aj dve manažérky v pätici nominovaných. 

Talent a potenciál

Teší ma to najmä preto, že úspešné ženy sú inšpiratívne a ich vnímanie sveta biznisu je veľmi prínosné. Tohtoročná finalistka – riaditeľka Profesie Ivana Molnárová – napríklad zdôraznila význam ľudského faktora na ceste za úspechom. Uviedla, že firma je spoločenstvo ľudí, ktorí majú individuálny talent. A ten treba naplno využiť. Úlohou manažéra je vnímať talent a silné stránky ľudí a podporiť ich v ich rozvoji. Skutočnú efektivitu nedosiahnete tak, že budete chcieť od ľudí, aby sa zlepšovali najmä v tom, čo im nejde. Ak im pomôžete zistiť, v čom sú dobrí a výnimoční, sú potom pre celý tím obrovským prínosom. 

Preto je podľa mňa dôležité otvorene vo firme komunikovať so zamestnancami, hovoriť s nimi o ich ambíciách a motivovať ich, aby išli za svojimi snami. Ak vnímate a podporujete silné stránky jednotlivcov, môžete odomknúť ich potenciál a strategicky s ním pracovať. Takíto jednotlivci sú hnacou silou celého tímu. Nejde len o ich prínos pre firmu, ale aj o ich zadosťučinenie a osobnú spokojnosť, čo je mimoriadne dôležitý atribút rovnako ako vzájomná súhra a tímová práca.

O tom, že ženy sú vďaka empatii a ďalším vlastnostiam na komunikáciu s ľuďmi ako stvorené, svedčí aj druhá nominovaná – Uršula Kráľová. Keď úspešná americká firma Bloomreach kúpila slovenskú technologickú firmu Exponea, bola jedinou zo slovenského tímu, ktorú Američania pozvali do najvyššej exekutívy na pozíciu chief people officera. Podľa jej slov je jej cieľom vytvoriť pre spoločnosť konkurenčnú výhodu, ktorá vychádza z ľudí a z toho, ako spolu fungujú.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa