- V rozhovore sa dočítate
- Prečo si Medzinárodná investičná banka nezaslúži prívlastok ruská
- Odkiaľ má zdroje financovania
- Ako sa táto rozvojová banka snaží europeizovať
- Aké projekty financuje a prečo
- Prečo jej koronakríza pomohla v biznise
Na rozhovor prichádza tento bankár a bývalý politik priamo z rokovania s ministrom financií Eduardom Hegerom. Hovorí, že predstavoval projekty Medzinárodnej investičnej banky, ktorými môže Slovensku pomôcť v koronakríze.
V rozhovore pre TREND vysvetľuje, prečo si táto rozvojová finančná inštitúcia nezaslúži ruské nálepkovanie a v čom majú rozvojové banky výhodu pri financovaní rôznych projektov a firiem oproti bežným komerčným bankám.
Ako sa ako bývalý člen liberálnej strany SaS cítite v banke, ktorú médiá označujú za Putinovu banku či trójskeho koňa v EÚ, lebo by mohla napríklad financovať projekty ruských oligarchov?
Bol som v politike šesť rokov a vrátil som sa do bankovníctva, odkiaľ som vyšiel. Vo vrcholovom manažmente zahraničných bánk som pôsobil takmer dvadsať rokov. Bol to návrat z prostredia, kde neplatia pravidlá, do prostredia, kde platia. Vrátil som sa tam, kde sa cítim komfortnejšie. S rôznymi prívlastkami našej banky som sa už naučil žiť. Najmä potom, čo akcionári banky, okrem iných aj členské štáty EÚ a NATO, nie Putin, prijali rozhodnutie, že sídlo banky presunú z Moskvy do Budapešti. Vtedy sa začali tieto mediálne antikampane.
Slovenské banky sú v EÚ vo viacerých smeroch nadpriemerné, no majú aj viac zlyhaných úverov
Vtedy ste sa naozaj dostali do pozornosti médií, a to dosť negatívne.
Presne tak. Ale všimnite si, že médiá vo svojich kritických textoch vždy používali podmieňovací spôsob a slovíčka ako „banka by sa mohla stať“, „mohla by byť“. Na druhej strane za nás hovoria argumenty založené na faktoch, ktoré sú overiteľné aj z verejne dostupných zdrojov.
Tak poďme na vaše argumenty...
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?