Modelku a speváčku, ktorej tvorbu nájdete aj na streamovacej službe Spotify, na tejto sociálnej sieti sleduje 1,4 milióna ľudí. Napriek úspechu a dokonalému životu má Lil zásadnú chybu: neexistuje. Jej tvár a štíhla postava boli vymodelované na počítači amerických dizajnérov Trevora McFedriesa a Sary Decou zo spoločnosti Brud. To, že je digitálna, zrejme ľuďom neprekáža, pretože počet jej fanúšikov stúpa každým dňom.
„Trasú sa mi ruky. Nie som reálna bytosť,“ priznala Lil v prvom príspevku na Instagrame. Inak, aspoň podľa fotiek, občas vyrazí s priateľmi von v LA, do parku, na módnu prehliadku alebo koncert. Jej život zahŕňa aj aktivizmus, bojuje proti rasizmu a diskriminácii, podporuje sociálne hnutie Black Lives Matters a reguláciu držby zbraní v USA.
Lil prezentuje novú zbraň marketingu – digitálneho influencera, ktorý posúva hranice vnímania ľudskej identity. Zároveň ide o moderný nástroj na zarábanie peňazí v reklame. Lil nie je v tomto biznise sama.
Slávna je aj modelka Shudu Gram, pôvodom z Afriky, ktorej účet na Instagrame bol založený v apríli minulého roka. Dnes má 144-tisíc followerov. Na prvý pohľad je jasné, že Shudu nie je živá, ale tisíce ľudí dlho verilo, že ide o reálnu modelku z mäsa a kostí. V skutočnosti ide o 3D projekt britského fotografa Camerona Jamesa Wilsona, ktorý hovorí „o prvej digitálnej modelke na svete“, ktorá má tmavú pokožku a dokonale symetrické črty.
Rozporuplné reakcie
V súvislosti s projektom digitálnych influencerov sa hovorí o fenoméne uncanny valley, teda tajomného údolia. Ide o teóriu, podľa ktorej čím sa robot viac podobá človeku vo výzore alebo v pohybe, tým sa
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?