Tri letecké spoločnosti sa za ostatné dve dekády štyri razy pokúsili vytvoriť letecké spojenie medzi Bratislavou a Varšavou, ale ani raz to na dlho nevyšlo. Slovenské firmy Tatra Air a SkyEurope Airlines nezvládli na uzde ekonomiku a skrachovali. Poľský LOT sa o linku pokúsil dvakrát, potom však lietadlá presunul na trhy, ktoré vynášali. Linka Bratislava – Varšava v porovnaní s letmi západným smerom nikdy nemala dostatok ani biznis cestujúcich, ani turistov, aby plnili lietadlá, hoci mala dobré ceny. Umožnila síce rýchle pracovné cesty cez Varšavu po Poľsku a cestujúci zo Slovenska čoraz viac využívali Varšavu ako alternatívne tranzitné letisko na cesty do Severnej Ameriky, Vietnamu alebo Číny. Cestujúci z východného Slovenska si skracovali cestu do USA odletmi z Rzeszowa cez Varšavu.

Aj keď sa od roku 2011 opäť nelieta, slovenskí i poľskí cestujúci netrpia: majú ráno aj večer lety cez Viedeň, hoci tam sa treba dostať autobusom či autom, a menej solventní súkromní cestujúci majú obomi smermi nočný vlak. Slovenskí gastarbeiteri od Kysúc až po východné Slovensko však čoraz viac využívajú provinčné letiská v južnom Poľsku (Katovice, Vroclav, Krakov i Rzeszow) na cesty za prácou najmä do Veľkej Británie a Írska, prípadne do Škandinávie. Nemecko a Taliansko Slovák zvládne aj autom a nepotrebuje obchádzku k množstvu liniek z juhopoľských letísk.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa