Začiatkom leta v Tatra banke skúmali, ako jej klienti vnímajú nový dizajn pobočiek. „Respondenta“ pri vstupe a odchode zachytil kamerový systém, napojený na technológiu rozpoznávania tvárí a emócií.
Algoritmus na báze umelej inteligencie (AI), za ktorým stojí slovenská technologická spoločnosť FaceMedia, určil pohlavie návštevníka, odhadol približný vek a odčítal z tváre emóciu. Všetko automatizovane a anonymne, bez akejkoľvek interakcie s respondentom.
Systém rozlišoval osem druhov emócií: šťastie, prekvapenie, neutrálnosť, smútok, znechutenie, hnev, strach a opovrhnutie. Porovnaním zistení pri vstupe do pobočky a odchode z nej dokázala Tatra banka zistiť, či klienti odchádzajú naladení lepšie alebo horšie. Navyše to vedela rozlíšiť aj podľa toho, či išlo o ženy alebo mužov, prípadne určitú vekovú skupinu.
Nasmerovať kampaň
Rozpoznávanie tvárí má širší potenciál než len sledovať, čo si ľudia myslia o nejakej novinke. Najmä v kombinácii s analytickými či štatistickými nástrojmi otvára ďalšie možnosti. Prevádzkovatelia obchodov môžu napríklad zistiť demografickú štruktúru svojich potenciálnych zákazníkov – okoloidúcich. A tiež zistiť, ako obsah výkladu pomáha ich konverzii na platiacich zákazníkov. V samotných obchodoch zasa poslúži na identifikovanie najviac a najmenej atraktívnych predajných zón a produktov.
Jedna z aplikácií tejto technológie je cielená komunikácia. Prechádzate okolo digitálneho reklamného pútača (displeja), ktorý na základe vášho veku a pohlavia prehrá relevantný obsah. Mladým napríklad reklamu na hypotéku, skôr narodeným zasa upútavku na liečebný pobyt.
Spolupráca FaceMedie a Tatra banky zaujala technologickú spoločnosť Nvidia, ktorá ju vybrala do top osmičky projektov s globálnym potenciálom, určujúcich budúce trendy v retaile.
Dáta o zákazníkoch sú často neobjavený poklad, ktorý majú firmy priamo pod nosom. Ak tieto informácie zbierajú dlhodobo, napríklad z pravidelných faktúr alebo komunikácie s nimi, môžu z nich vyťažiť dôležité vstupy pre podporu svojho biznisu. To bol aj prípad siete polikliník a nemocníc ProCare, ktorá sa tento rok rozhodla
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?