Podobne ako Poštová banka aj mobilná Štvorka z dielne spoločnosti Swan má otvorené dvere do stoviek pôšt na celom Slovensku. A jej štartovacia ponuka služieb znova mieri na tradičné hodnoty fanúšikov mobilnej komunikácie, na ktorých stoja Orange, Slovak Telekom a O2.

Len sedemnásť vlastných

Štvorka, s trocha čudným akronymom 4ka, sa prezentuje ako spoločný projekt Slovenskej pošty a Swanu (v tomto poradí). Takéto označenie (a poradie) naznačuje vysoký stupeň sofistikovanej kooperácie, no v skutočnosti je to pomerne jednoduché až triviálne. Swan, držiteľ mobilnej licencie a prevádzkovateľ mobilnej siete, sa stará o tvorbu produktov a financuje marketingovú kampaň, kým pošta poskytuje „len“ predajný kanál.

Pointa je v úvodzovkách. Predajný kanál je základný kameň stratégie nového operátora. Štvorka sa zameriava na jednoduché mobilné služby (formou predplatených kariet a s jednoduchou tarifikáciou), pre ktoré sú pošty podľa Swanu ideálnou distribučnou cestou. „Pri tomto koncepte vieme aj pri nižšej cene docieliť maržu, ktorá je pre nás zaujímavá,“ tvrdí šéf spoločnosti Miroslav Strečanský.

Vysvetľuje, že Swan nezaťažujú vysoké náklady na výstavbu a prevádzku vlastných kamenných predajní, často v exkluzívnych priestoroch, ktoré sú súčasťou obchodnej výbavy služobne starších konkurentov.

Znie to logicky. Orange má len v Bratislave desiatku predajní, Telekom je na tom obdobne, O2 po celom Slovensku prevádzkuje 99 shopov. Swan má momentálne 19 vlastných predajných miest v sedemnástich mestách, z osmičky krajských sídiel mu medzi nimi ešte chýba Žilina.

Pošty sú príležitosť, ako sa

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa