Jej devätnásťročná prax však zahŕňa aj množstvo iných významných mien a podujatí vrátane návštev britskej kráľovnej Alžbety II. či princa Charlesa. Pre TREND približuje nielen svoje skúsenosti a hodnoty, ale vyjadruje aj názory na dodržiavanie pravidiel etikety v slovenskom biznise či politike.

Ako je na tom z hľadiska dodržiavania etikety slovenský biznis?

Nechcem sa pasovať do roly odborníčky, ktorá vie jednoznačne zodpovedať takúto pomerne radikálnu otázku. Osobne som sa stretla so slovenskými podnikateľmi, ktorým veľmi záleží nielen na finančnom podnikateľskom úspechu, ale aj na dôstojnosti správania a úcte k partnerom a klientom. Ale pomerne často som bola aj svedkom nekultivovanosti a nedôstojného správania našich biznismenov.

Dokážem si predstaviť, že si biznismeni aspoň raz v živote listovali v knihe o etikete. Už ťažšie si však predstavujem, že si platia osobného poradcu.

Neochota investovať do vzdelávania v tejto oblasti je na škodu podnikateľského aj politického prostredia. Akoby bolo hanbou priznať, že niečo nevieme. V zahraničí je bežné najímať si poradcov aj na oblasť etikety. Vystupovanie totiž dotvára celkový imidž podnikateľa či politika.

Prečo je to u nás inak?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa