Týchto pár príkladov ukazuje, prečo sa pomenovanie firiem „skrytí šampióni“ zrodilo práve v Nemecku. Ide o podniky, ktoré vznikli ako malé, obvykle rodinné firmy a fungujú v pomerne špecifických odvetviach. A pomerne rýchlo sa v nich stali hviezdami. Nezriedka aj svetovými lídrami. S tým ide ruka v ruke rast. A tak sa z rodinných podnikov stávajú rešpektovaní hráči.

Prínosný stredný stav

Pojem „skrytí šampióni“ zaviedol nemecký manažérsky konzultant Hermann Simon koncom 80. rokov ako jeden z výsledkov svojho výskumu o dôvodoch nemeckého exportného boomu. Všimol si, že prvú ligu vo svojej brandži nehrajú iba velikánske korporácie formátu Volkswagenu, Siemensu alebo BASF, ale aj stredne veľké firmy. Tie dokážu rovnako ako nadnárodné kolosy spojiť výsledky silného vedeckého výskumu, technických inovácií a priemyselného know-how do podnikateľských úspechov po celom svete. Plus nemajú strach z noviniek, a tým často chytia priaznivú „vlnu“ v oblastiach, ktoré zažívajú rozmach.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa