Podnikať a viesť podnik je čoraz náročnejšie. Úspechy už nemožno stavať iba na osobných vlastnostiach a talente jednotlivcov. Rozširovanie vedomostí, založených na využívaní najnovších poznatkoch teórie a jej vedných disciplín sa stáva nevyhnutnosťou. Teória všeobecne je v súčasnosti veľmi aktívna. Publikácia venovaná stratégii a strategickému manažmentu jednoduchou, prehľadnou, a pritom účinnou formou prispieva k rozvíjaniu vedomostí podnikateľov, manažérov a študentov v tejto oblasti. V jej prvých častiach sa autori venujú predovšetkým strategickému mysleniu a jeho rozvíjaniu. Snažia sa objasniť, ako vnímať to, čo okolo seba každý bezprostredne vidí, ako chápať veci s nadhľadom, v súvislostiach a z pohľadu dynamiky vývoja. Strategické myslenie totiž vedie k vnímaniu a pochopeniu príčin a dôsledkov, odhaľovaniu pôsobenie hybných síl a rozlišovaniu strategickej dôležitosti faktorov a pozícií. Autori tiež poukazujú na nový trend v strategickom manažmente a pri tvorbe stratégií, ktorý je založený na strategickom myslení. Úspešnosť stratégie totiž závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v myslení – vidieť, čo iní nevidia, a pochopiť skôr ako ostatní, od čoho závisia úspechy v budúcnosti. Úspešnosť strategického manažmentu závisí od schopnosti predstihnúť ostatných v konaní. Publikácia nielen odkrýva tajomstvá strategického myslenia a naznačuje základné princípy pri tvorbe stratégie, ale poukazuje na vhodné analytické nástroje a techniky, ktorých pomocou je možné odhaliť pôsobenie faktorov z prostredia. Popri tvorbe stratégie sa venuje aj otázkam implementácie stratégie a jej hodnotenia a kontroly. Zdôrazňuje, že v súčasnosti nie je dôležité iba súťažiť a víťaziť, ale účinné je posilňovať svoje pozície vytváraním strategických partnerstiev. Kniha je určená pre študentov vysokých škôl, ale aj pre manažérov v praxi.

Strategický manažment

Jozef Papula, Zuzana Papulová: Stratégia a strategický manažment. Vydalo vydavateľstvo Iura Edition, Bratislava 2013. Počet strán 276, cena 16,99 €. Publikáciu distribuuje Iura Edition, s.r.o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava. Každý, kto má TREND alebo Profit predplatený priamo v redakcii, si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu.