Ferrari sa opäť chystá na ženevský autosalón. Na toto prestížne rande všetkých, ktorí vo svete motorov niečo znamenajú, nezvykne chodiť s prázdnymi kamiónmi. V tomto ročníku privezie aktuálnu zostavu svojej stajne a na piedestál postaví absolútnu novinku s typovým označením Ferrari FF. Prototypy odhalené ako predkrm pre novinársku obec potvrdzujú, že značka so vzpínajúcim sa koníkom vybočila zo zaužívanej schémy. Dizajnérske štúdio Pininfarina v službách značky Ferrari vymodelovalo siluetu, ktorá v karosárskom slangu nesie pomenovanie „shooting brake“. Charakterizuje ju dlhá predná

Stopa návnady smeruje do Ženevy

kapota, rovnako dlhá strecha zakrývajúca kabínu maximálne posunutú dozadu a výklopné zadné dvere. Kto sa nebojí, že automobilový Olymp urazí, možno si povie – športové kombi. A nebude až tak ďaleko od pravdy. Ferrari FF obsahuje štyri plnohodnotné športové sedadlá, schopné prepravovať bez úhony normálne stavaných dospelých. A kufor – to sa podržte – má objem 450 litrov. A to nie je všetko. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklopiť a potom sa prepravná kapacita Ferrari FF zväčší až na 800 litrov. Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou, Maranello sa rozhodlo valcovať konkurenciu aj úžitkovou hodnotou. Prekvapeniam však nie je koniec. Vidíte totiž prvé Ferrari, ktoré využíva pohon

Stopa návnady smeruje do Ženevy

štyroch kolies. Aplikovalo vlastné originálne riešenie 4RM, ktoré má mať o 50 % nižšiu hmotnosť ako štandardné vyhotovenie 4x4. A máme kľúč k tajomnému FF. Predsa Ferrari Four – teda štyri miesta v interiéri a pohon štyroch kolies. Vpredu uložený 6,3-litrový dvanásťvalec (485 kW/660 k, 683 Nm) spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa stará, aby v konkurencii prekvapení neostal výkon na vedľajšej koľaji. Takto vybavené Ferrari FF totiž akceleruje z pokoja na stovku za 3,7 sekundy a dosahuje maximálnych 335 km/h. Pritom spotrebuje priemerných 15,4 litra benzínu na 100 km.