Koncom minulého roka to bola komunikačná platforma Slido, ktorú kúpil globálny technologický gigant Cisco, teraz je to ďalší významný hráč zo Slovenska – Exponea. Domáci startup, ktorý disponuje nástrojom na analýzu správania zákazníkov a automatizáciu online kampaní, ohlásil svoj úspešný predaj. Kúpil ho Bloomreach.

Americká firma sa zameriava na zlepšovanie zákazníckej skúsenosti v online prostredí a jej valuácia sa po novom odhaduje na 900 miliónov dolárov. Cieľ s Exponeou je jasný: dostať sa na trhovú úroveň jednej miliardy dolárov a pridať sa tak do rodiny jednorožcov. Na ceste k úspechu bude Exponeu podporovať americký fond Sixth Street, ktorý do Bloomreachu pred pár dňami nalial 150 miliónov dolárov.

Exponea patrí medzi najrýchlejšie rastúce firmy vo svojom segmente. Jej klientmi sú svetoznáme mená ako Arcadia, T-Mobile, O2 či Desigual. Jej produktom je v zjednodušenom ponímaní marketingový softvér, ktorý firmám pomáha získavať nových zákazníkov. Využíva pri tom dátovú analytiku a marketingovú automatizáciu. Podľa vlastných slov tak Exponea klientom dokáže zvýšiť objednávky až o dvadsať percent.

Od svojho vzniku pred vyše piatimi rokmi až do dnešného dňa získala Exponea na svoj rozvoj celkové investície v hodnote približne 35 miliónov eur. Všetky pritom realizovala spoločnosť LRJ Capital cez investičný fond Growws, ktorý spoluvlastní jeden z najbohatších ľudí na Slovensku Ivan Chrenko, spoluzakladateľ developerskej firmy HB Reavis.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa