Aj dnes sa firmy majú čo učiť od Fredericka Taylora, ktorý už v roku 1890 začal separovať a študovať kroky výrobného procesu. Až pri ich rozbore sa zvykne ukázať, že mnohé neprinášajú žiadnu pridanú hodnotu a sú preto nadbytočné. Zakladatelia takzvaného lean manažmentu pritom tvrdia, že vylúčenie plytvania a maximalizácia pridanej hodnoty pre zákazníka prinášajú až štvorpätinové zoštíhlenie výroby.

Nielen vo výrobe

Pojem zoštíhľovanie najčastejšie počuť vo výrobných podnikoch, kde sa skloňuje v každom páde. Za najlepší príklad sa pritom stále považuje priekopník tohto konceptu, automobilka Toyota. Štíhlosť však už zďaleka nie je výsadou automotive. Čoraz viac preniká aj do iných priemyselných odvetví, napríklad do chémie, strojárstva, potravinárstva i do malosériovej či zákazkovej výroby.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa