Okolo výstupov tímu Hodnota za peniaze bolo v poslednom čase veľa kriku. Vaša práca naráža na odpor nielen časti politikov, ale aj verejnosti. Neodrádza vás to od roboty?

Nie. Na verejnosti sa objavili témy, ktoré pôsobili kontroverzne. Dôvod, prečo sme boli trochu v nevďačnej pozícii, je, že doteraz sme mali každý náš výstup podložený argumentmi a zverejnenými dátami, ktoré k tomu prináležia. Ale pri najviac medializovanej téme rýchlostná cesta R2 išlo skôr o bežnú ministerskú komunikáciu, ktorá sa dostala na verejnosť a nebola úplne z nášho pohľadu ukončená. Preto sa objavili mnohé nedorozumenia a mýty okolo tejto témy. Je to pre nás ponaučenie, aby sme si pri komunikácii dali do budúcnosti pozor.

Najviac je vás počuť pri dopravných projektoch. Revízia výdavkov, ktorú ste robili ešte vlani, nedopadla celkom ideálne. Ministerstvo dopravy vás poriadne nepustilo k dátam, preto aj oproti zdravotníctvu pôsobí nedokončene. Čo viete povedať o výstavbe ciest na Slovensku po vyše roku práce na projekte Hodnota za peniaze?

Slovensko potrebuje dostavať infraštruktúru vrátane tej cestnej. Diaľnice a rýchlostné cesty, ale aj iné cesty, aby to riešenie bolo kompletné. Z pohľadu analytika mi najviac chýba prioritizácia medzi projektmi, ktoré sú dnes na stole, a diskusia o alternatívach.

Štefan Kišš: Politici by nás nemali zaťahovať do politickej diskusie

Štefan Kišš Zdroj: Maňo Štrauch

Laicky to znamená, že ministerstvo dopravy dnes má niekoľko prioritných cestných projektov, ale nehovorí, ktorá z nich je väčšia priorita a ktorá menšia?

Dá sa to takto povedať, pretože dnes sa to prakticky ani nedá.

Prečo sa to nedá?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa