Silueta s proporciami cab-forward (kabína posunutá dopredu), vysoký pontón karosérie a dozadu klesajúca línia strechy – také sú dominanty exteriéru nového Oplu Astra, sprístupnené na prvých oficiálnych fotografiách. Podľa nich päťdverový opel reinterpretuje úspešné dizajnérske témy, ako sú dynamicky otočená čepeľ na bokoch a dvojité krídla v každom zo zadných svetiel, aplikované už na Insignii. Údajnú výbornú aerodynamiku päťdverového kompaktu zatiaľ dokladuje 600 hodín skúšok vo veternom tuneli. Celková dĺžka karosérie a rázvor predĺžený o 71 mm zas sľubujú viac priestorového komfortu pre posádku. Hoci vzhľad interiéru ostáva naďalej tajomstvom, jeho odhaleniu predchádza informácia o množstve flexibilných odkladacích priestorov. Ani high-tech inovácie neostanú výsadou Insignie. Podvozok s rozšíreným rozchodom kolies a novou konštrukciou zadnej nápravy integruje mechanické funkcie s elektronickým ovládaním. Môže byť vybavený aj elektronickým systémom Opel FlexRide, schopným reakcie na rýchlosť a štýl prechádzania zákrut. Astra si osvojuje tiež novú generáciu bi-xenónových svetiel Advanced Forward Lighting (AFL+), ktoré menia intenzitu a dosah podľa prevládajúcich svetelných pomerov. Na vybraných trhoch bude k dispozícii systém Opel Eye. Ten rozoznáva dopravné značenie a upozorní vodiča na mimovoľné opustenie jazdného pruhu. Repertoár motorov tvorí osem položiek symetricky rozdelených na zážihové a vznetové. Všetky rešpektujú normu Euro 5. Z benzínových najväčšiu pozornosť budí nový agregát 1,4 Turbo (103 kW/140 k), vyznávajúci modernú filozofiu downsizingu. Naftové agregáty s kubatúrami 1,3 l až 2,0 l (79 kW/95 k až 118 kW/160 k) sú všetky vybavené časticovými filtrami. Nový Opel Astra predstavia v októbri na frankfurtskom autosalóne.©