Výrobcovia stavebných materiálov aj v uplynulom roku naplno pocítili prepad v stavebníctve. Tržby za vlastné výrobky a služby spadli o osem a pol percenta, takže chýba takmer stopätnásť miliónov eur. Stratili raz toľko, ako predvlani stihli nabrať a s objemom mierne nad 1,2 miliardy eur zišli dokonca pod úroveň prvých krízových rokov. Predaj tovaru do celkových tržieb v odvetí priniesol vyše sto miliónov eur, hoci medziročne poklesol. Všetky štatistické údaje sú zatiaľ iba predbežné.

Pridaná hodnota vo výrobe stavív zaznamenala ešte väčší pokles než tržby, lebo pri slabom dopyte a nízkych cenách kvárili firmy vysoké náklady na vstupy, predovšetkým energetické. Odpisy a ostatné náklady zobrali z pridanej hodnoty až 85 percent, takže hrubý zisk sa dostal len tesne nad 60 miliónov eur. Klesol skoro na polovičnú úroveň v porovnaní s rokmi 2011 a 2010. A odvetvová rentabilita z neho počítaná bola iba štyri a pol namiesto sedem a pol percenta, tá sa udržala dva roky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa