Castlepool patrí k tým start-upom, ktoré vznikajú vtedy, keď ich zakladateľom chýba určitá služba. Martin Horváth a Roman Klčo hľadali niečo, čo by im uľahčilo a sprehľadnilo ich cestovateľskú vášeň.

Pred necelými dvoma mesiacmi tak uzrel svetlo počítačových displejov Castlepool, nástroj na takzvané door to door cestovanie. Pred cestou si môže človek alebo rodina naplánovať výlet od autobusovej zastávky pred svojím domom až po stanicu metra, ktorá je najbližšie k rezervovanému hotelu v centre niektorej zo svetových metropol.

M. Horváth a R. Klčo už za sebou jednu skúsenosť v oblasti start-upov majú. Rok starý Thapir.com sumarizuje udalosti a akcie v okolí, v ktorom sa práve nachádzate. S Castlepoolom sa dopĺňajú. Jedna služba odpovedá na otázku, ako sa na želané miesto dostať, a druhá zasa, čo tam možno robiť.

Internet vytvára dobrodruhov

V cestovaní sa v poslednom období stávajú trendom výlety na vlastnú päsť. Nie žeby dobrodruhovia v minulosti neexistovali. Technológie ako internet či GPS však ponúkajú možnosť stať sa takýmito cestovateľmi širšej skupine ľudí.

Ako sa to robí dnes? Na blogu či facebookovej stránke zaujme cestovateľa vzdialené miesto. Na internete si nájde leteckú spoločnosť, ktorá tam lieta, a rezervuje si letenky. Rovnako si pár kliknutiami zabezpečí aj ubytovanie. Nemusí to byť klasický hotel. Čoraz obľúbenejšie začínajú byť služby ako Air BnB alebo Couchsurfing, kde majitelia domov a bytov ponúkajú nocľah komukoľvek. Samozrejme, s dodržaním rôznych pravidiel.

Užiť si predlžený víkend v Oslo je dnes pre internetovo mierne zdatného jedinca omnoho jednoduchšie ako pred dekádou. Aj tu sa dá však veľa zlepšovať. Aspoň podľa skúsenosti tvorcov webu Castlepool.

M. Horváth je aktívny cestovateľ a s manželkou už pochodili takmer celú Európu, ale aj Thajsko, Senegal, Gambiu, Srí Lanku či Namíbiu. Každý si dokáže predstaviť, že hľadať vlakové spojenie uprostred Afriky nie je vždy najjednoduchšie. Práve spomienky na časový stres z ciest nasadili Martinovi chrobáka do hlavy. Napríklad keď si na Srí Lanke museli s manželkou objednávať taxík za 90 eur len preto, lebo im nikto nevedel povedať, kedy ide vlak do susedného mesta. Pýtal sa, prečo ešte dnes neexistuje komplexný a prehľadný nástroj, ktorý by pomohol cestovateľom dostať sa na konkrétne miesto kdekoľvek na svete. Nielen na letisko, ktoré leží často len v polovici cesty.

Skúsenosti s online projektmi má už takmer desať rokov. Tie z cestovného biznisu získal M. Horváth prácou pre najväčšieho online predajcu leteniek na Slovensku, v Česku a Maďarsku Pelikan.sk. Tu mal na starosti obchod a marketing a neskôr celú firmu. Počas ročného pôsobenia vo Varšave bol ako marketingový šéf spoločnosti zodpovedný za online cestovateľské projekty v Poľsku, Rumunsku, na Ukrajine a vo Vietname. Aj tak však cítil medzeru na trhu. Tú sa popri práci riaditeľa marketingu spoločnosti Etarget snaží s Romanom Klčom, ktorý sa zasa stará o dizajnové technologické novinky firmy Martinus, vyplniť projektom Castlepool.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa