AI zlepšuje kvalitu výroby, efektivitu logistiky, zákaznícke vzťahy, predaj. Keď sa však agentúra Go4insight v prieskume pre tohtoročnú TREND konferenciu Techtrendy pýtala manažérov slovenských podnikov, kde vo firmách vidia najväčší potenciál pre uplatnenie umelej inteligencie, najviac z nich (78 %) uviedlo, že v infokomunikačných technológiách. Za IT nasledovala výroba, marketing, zákaznícke služby, výskum a vývoj.

Obdobná reakcia by neprekvapila, keby respondenti boli prevažne z IT oddelení. Na otázky však zväčša neodpovedali ítečkári, ale netechnickí manažéri – majitelia a riaditelia spoločností, ľudia z obchodu, financií a prevádzky.

Na druhej strane, výsledky slovenského prieskumu zodpovedajú zisteniam celosvetovej štúdie Tata Consultancy Services, podľa ktorej sú najčastejšími používateľmi AI spomedzi funkčných oblastí firiem práve IT oddelenia. V čom môže byť umelá inteligencia pre ítečkárov užitočná?

1. Prevádzka IT

IT prevádzka sa stala pre mnohé firmy, obzvlášť po dlhodobom raste technologického arzenálu, mimoriadne náročnou. Niekedy administrátori vôbec netušia, čo sa vo firemných sieťach deje. Inokedy sú zahltení upozorneniami, ktoré nedávajú zmysel alebo si protirečia.

Kde vo firme vidia slovenskí manažéri najväčšie uplatnenie AI
(%)

Správa sietí či IT bezpečnosť. V čom umelá inteligencia pomôže ítečkárom

PRAMEŇ: Go4insight, 2019, N=209

Ako najsľubnejšie riešenia sa ukazujú platformy založené na strojovom učení a AI, ktoré dokážu zbierať dáta z celej IT infraštruktúry a predpovedať prípadné problémy. Fungujú podobne ako riešenia pre prediktívnu údržbu strojov a výrobných liniek v priemysle. Sľubujú menej interných výpadkov IT, vyššiu 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa