Prispôsobujem sa zatiaľ s jednou výhradou. Hovorím si – keď už SUV, potom so vznetovým motorom. Diesel má vysoký – dole položený krútiaci moment, ľahšie si poradí s vysokou hmotnosťou aj veľkou čelnou plochou SUV. Na základe vlastných skúseností môžem konštatovať, že v reálnej prevádzke má stredné SUV vybavené dieslom zhruba o dva litre nižšiu priemernú spotrebu ako rovnako veľké SUV motorizované „benziniakom“.
Ostávam však optimista a verím, že raz nájdem SUV s dnes čoraz módnejším hybridným pohonom (benzín/elektromotor), ktoré sa v spotrebe paliva v meste aj mimo mesto dieslom aspoň vyrovná. Dnes sa ma o tom pokúša presvedčiť Honda Civic CR-V 2,0 i-MMD 4WD Hybrid.
Prvá bola najkrajšia
Navonok sa mi najviac páčila Honda CR-V prvej generácie. Mala svojsky nevtieravý – tak trochu offroadový charakter a rezervu frajersky zavesenú na zadných dverách. Zároveň šetrila miesto v kufri. Najnovšiu generáciu chápem z hľadiska dizajnu ako evolúciu tej predchádzajúcej. Chýba mi výraznejší štylistický posun od už „opozeraného“ k novému.
Inak povedané, vzhľad už nepatrí k najsilnejším stránkam tejto hondy. Taký je môj názor (pritom napríklad Honda Civic sa mi prenáramne páči). Mám dojem, že až príliš vychádza v ústrety spotrebným nárokom amerických motoristov, ktorí majú k svojmu autu asi taký emocionálny vzťah ako ku chladničke. Väčšie základné rozmery, dlhší rázvor a o 35 mm posunutá svetlá výška však sľubujú posilniť praktickú stránku auta.
Pribudli spínače
Spoza volantu sú moje vizuálne dojmy dosť podobné tým z exteriéru. Konzervatívna fazóna umocnená imitáciou drevených líšt sa tak trochu bije s netradične riešeným stredovým panelom. Jazdu vpred, dozadu, neutrál aj parkovanie v hybride už nerieši páka prevodovky (prevodovka tu absentuje) ale osobitné spínače. Jednoduché a logické, no má to minimálne jednu nevýhodu. Zatiaľ čo s pákou narábam, ani na ňu nemusím pozerať, keď prstom triafam spínače, odvraciam zrak od diania pred autom. Možno by som si časom zvykol, týždeň však nestačil.
Honda CR-V 2,0 i-MMD 4WD Hybrid Zdroj: Honda
Digitálny prístrojový štít v
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?