Týmto príbehom sa začal článok o problémoch poisťovní s čelnými sklami pred vyše rokom (TREND 10/2012). Za ostatné dva roky počet prasknutých čelných skiel platených cez PZP rástol násobne, za vlaňajšok bol už štvornásobkom stavu z roku 2010. Poisťovne sa preto obrnili a niektoré zo škôd preplácať prestali. Najčastejšou právnickou kľučkou sa stala fráza, že škoda nie je spôsobená prevádzkou motorového vozidla, prípadne za ňu vodič nenesie zodpovednosť, pretože nevie ovplyvniť vyletený kamienok. Na Slovensku v PZP okrem domácich poisťovní pôsobia aj pobočky z Maďarska, Česka a najnovšie Rumunska. Ich správanie pri preplácaní skiel je preto ovplyvnené aj praxou v domácich krajinách.
Do sporu sa preto tento rok v júli pridala aj Národná banka Slovenska (NBS), aby situáciu vyjasnila a vydala vlastné stanovisko: podľa neho ak je jasný vinník aj poškodený, poisťovňa škodu musí uhradiť. Šalamúnske riešenie na jednej strane dáva za pravdu spotrebiteľom, na strane druhej poisťovne k ničomu nezaväzuje. Nemusia sa totiž názoru regulácie držať. Obávajú sa však, že v prípade dohľadu by im NBS mohla vyrubiť pokutu za nedodržiavanie názoru dohľadu, aj keď nie je právne záväzný.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?