S každým ďalším pokračovaním popularita Angry Birds stúpala, dodnes majú na konte viac než tri miliardy stiahnutí, z veľkej časti platených. Z fínskych tvorcov hry zo spoločnosti Rovio sa stali vzory, ktoré inšpirujú ďalšie generácie startupistov.
Na Angry Birds je zaujímavé aj (alebo najmä) to, že prekročili limity gamingového biznisu. Oblečenie, obedové boxy, hračky, školské potreby, potraviny... Sympatické vtáčiky majú naozaj široký rozlet. Pomyselnou čerešničkou bol film Angry Birds Movie, produkovaný hollywoodskym štúdiom Columbia Pictures.
Expanziu značky do nových sfér mal na starosti Peter Vesterbacka, ktorý v rokoch 2010 až 2016 v Roviu šéfoval marketingu. TREND sa s ním zhováral počas nedávnej návštevy Slovenska, keď bol spíkrom konferencie FutureNow Startup Awards. Ako inak, aj v Bratislave vystúpil vo svojej typickej červenej mikine s kapucňou.
Máte prezývku Mighty Eagle. Ako ste ju dostali?
Mighty Eagle je najsilnejšia postava v univerze Angry Birds. Ak máte problém so zdolaním levelu, môžete ho zavolať a level jedným klikom vyčistiť. Niečo podobné som robil ja v reálnom svete alebo som sa o to aspoň pokúšal, keď sme narazili na naozaj zložité problémy.
Keď ste začali pracovať v Roviu, hra Angry Birds sa už pol roka predávala. Prečo ste sa k jej tvorcom pridali?
Zakladateľov Rovia som poznal ešte predtým, než si založili firmu, bol som s nimi v kontakte od roku 2003. Keď prišli s Angry Birds [v roku 2009], požiadali ma, aby som sa k nim pridal a pomohol im s biznisom v Severnej Amerike. Súhlasil som s tým, že sa na ich projekte budem podieľať pár dní do mesiaca.
No veľmi rýchlo som usúdil, že Angry Birds majú potenciál stať sa niečím naozaj veľkým, a tak som sa pridal na fulltime. Angry Birds malo vtedy prvých sto miliónov stiahnutí a founderi Rovia sa rozhodli, že firmu nepredajú prvému, kto príde klopať na dvere, ale naším cieľom bude miliardová valuácia. Zvyšok poznáte. Z Angry Birds sme spravili najrýchlejšie rastúcu spotrebiteľskú značku na svete.
Angry Birds boli v poradí 52. hrou Rovia. Aj tie boli určite skvelé, ale megaúspech nedosiahli. Prečo to pri Angry Birds vyšlo?
Myslím si, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?