Sú zastúpené obe pohlavia, manažéri rôzneho veku, ako aj rôzne manažérske metódy. Spája ich však nielen ich národnosť, ale aj „medzinárodnosť“. V životopise každého z nominovaných je totiž obsiahnutý značný medzinárodný presah – jeden vyrastal v Afrike a študoval v Paríži, iný pracoval pre niekoľko veľkých nadnárodných spoločností, ďalší robí biznis na štyroch kontinentoch, iný chce expandovať na Balkán. Všetci nominovaní sú skrátka svetoví!

Nie je žiadnou novinkou, že dnešný úspešný manažér musí vedieť plávať aj v medzinárodných vodách: poznať cudzie jazyky, reálie medzinárodného obchodu, potrebuje pochopiť mentalitu zahraničných partnerov a veľa ďalších aspektov. Rovnako si musí vedieť vyberať dobrých (nielen zahraničných) spolupracovníkov, ktorí jeho manažérske schopnosti ešte umocnia. Že sa tým „svetáctvom“ vytráca národná identita? Práve naopak – dlhodobá znalosť prostredia, kde existuje „genius loci“ daného podnikania či iných manažérskych aktivít, ale aj pocit spolupatričnosti k nemu, je tiež veľmi dôležitým aspektom. Navyše sa nedá naučiť. Až spojenie našej „národnosti“ a „medzinárodnosti“ v sebe nesie najväčší potenciál.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa