Mnohé stavebné firmy prešli generálnymi organizačnými zmenami, aby na zmenšenom trhu vydržali. Ale odvetvie samotné na podstatnú premenu ešte stále čaká. S chýbajúcimi zákazkami a pre nevyjasnenú koncepciu výstavby a stratégie financovania diaľnic a rýchlostných ciest sa neduhy slovenského stavebníctva ešte viac rozmáhajú. Podnikateľská kultúra a slušnosť absentujú.

Ladislav Veršovský, generálny riaditeľ YIT Reding, tvrdí, že ten, kto sa s korupciou nestretol, nehovorí pravdu. Dodáva, že ako fínska spoločnosť, ktorá si zakladá na dodržiavaní všetkých etických princípov v podnikaní, nemôžu na túto „hru“ pristúpiť. Viacerí ju vnímajú na stavebných úradoch predovšetkým vo veľkých mestách, málokto však chce svoje skúsenosti zverejniť. V praxi to vyzerá napríklad tak, že žiadosť o stanovisko alebo stavebné povolenie mešká, spravidla pre nezmyselný problém. A buď je poruke ktosi vplyvný alebo neznámy dobrodinec, ktorý vie o probléme i jeho riešení, ale za úplatu. Alebo je z tendra vylúčená firma s 20-násobne vyšším obratom, než je objem zákazky, ktorú za vyššiu cenu dostane v ďalšom kole iná, lebo už ďalšiu ponuku nik nepodá a neprebehne ani elektronická aukcia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa