Konkurencia odhaľuje nedostatky a prináša výzvy, hovorí podnikateľka v oblasti prírodnej kozmetiky Dominika Doniga Stráňavská. Pre TREND hovorí nielen o rodinnom biznise, ale aj o investíciách, ekológii, produktoch či o tom, v akom rozsahu sa jej darí venovať firme počas rodičovskej dovolenky.

Dnes už nespievam, podnikám

Som vyštudovaná speváčka a hlasová kouč-ka. Dnes už však nespievam. Vyvinulo sa to prirodzene. Mala som pocit, že v rámci svojej predošlej profesie som dosiahla všetko, čo som dosiahnuť mohla. Keď som videla, čo robí otec, s čím podniká a ako ho to baví, prirodzene som sa k nemu pripojila. Obaja rodičia sú muzikanti, otec robil hudobnú réžiu, mama hrala na husliach v Štátnej opere v Banskej Bystrici. Dnes sa spolu venujú svojej firme Juveril, ktorá je výrobcom a výhradným dodávateľom kozmetiky a výživových produktov pre moju firmu Malinna Products.

Investícia až po vyše desiatich rokoch

Vstupné investície pokrýval otec z vlastných zdrojov. Kupoval hlavne suroviny, z ktorých vyrábal produkty. Na začiatku všetko len testoval. Prvá veľká investícia bola do výrobnej haly vo výške 500-tisíc eur. Na tú si už musel vziať aj pôžičku od banky. Halu v južných Čechách začal otec stavať pred dvomi rokmi a skolaudoval ju vlani.  Má kapacitu 400 štvorcových metrov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa