Minulotýždňový návrh na vyhlásenie konkurzu, ktorý inicioval manažment prešovských Solivarov, nebol pre zainteresovaných prekvapením. Tradičný výrobca soli už niekoľko rokov bojuje o prežitie. Pred niekoľkými týždňami to v rozhovore pre TREND uviedol predseda ich predstavenstva Andrej Varchola (TREND 11/2009). Ako dôvody trápenia spomínal zastarané technológie a konkurentov v Poľsku, Rakúsku a na Ukrajine. Ich výroba je efektívnejšia, vďaka čomu dokážu predávať soľ lacnejšie ako prešovská firma. Návrh na vyhlásenie konkurzu minulý týždeň zdôvodňoval aj neschopnosťou Solivarov splácať záväzky. Pre dlhy už prišli o takmer celý majetok. V niekoľkých kolách dražieb, z ktorých posledná sa uskutočnila koncom februára, ho kúpila spoločnosť Kolifaktor. Za osem miliónov eur získala prešovskú fabriku, nehnuteľnosti a technológie v rozostavanom ťažobnom závode v Zbudzi a nedokončenú prevádzku v Michalovciach. Kúpila aj obchodné meno a know- -how Solivarov spolu s oprávneniami na ťažbu soli.


Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa