trojové učenie, umelá inteligencia, big data. Tieto „buzz“ slová sa čoraz častejšie objavujú pri inováciách v biznise, ale aj v bankovníctve. Dáta od zákazníkov zbierajú banky, automobilky, supermarkety, ale aj médiá. Otázne je, ako ich využívajú a či vôbec. „Banky využívajú dáta napríklad na nové služby, ako je správa faktúr, ktoré uľahčujú život klientom,“ hovorí Slavomír Pšenák, šéf technológií Erste Group IT International zodpovedný za architektúru dát.

V konkurenčnom svete platí, že firma, ktorá inovuje porazí tie, ktoré sa inováciám vyhýbajú. Problém je, že spoločnosti niekedy nevedia odhadnúť, kedy je inovácia už neúspešná a treba ju zahodiť alebo nahradiť. Vo svete denne vznikne 274-tisíc startupov. Značná časť z nich chce pracovať s dátami a uľahčovať ľuďom život. Nie všetky prežijú.

„Mnohým anjelským investorom dôjde trpezlivosť, ak je projekt dlhodobo stratový, rizikové peniaze vyschnú a startup skončí, hoci môže mať dobrú myšlienku. Potom má šancu zafinancovať ho banka,“ vysvetľuje prístup finančných domov k startupom S. Pšenák. Banky chcú s nimi skôr spolupracovať, než ich kupovať.

Výkonný riaditeľ poradenskej firmy IPM Group Peter Jakubička vysvetľuje, prečo vo svete biznisu zlyhali firmy ako BlackBerry či Kodak. „Lebo sa báli zmien,“ konštatuje. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa