Všetky platby kartou má pekne rozkategorizované a ešte aj upozorní, že tento mesiac ste minuli na pivo naozaj veľa. Keď sa objavíte blízko obľúbeného obchodu, ponúkne zľavu na nákup či vybraný tovar. A platby kamarátom vybavuje cez Facebook či telefónne číslo.
„Klienti od smart bánk očakávajú prediktívnosť a iné funkcionality, ktoré poznajú z každodenného používania služieb ako Facebook,“ vysvetľuje Gareth Addison z britskej pobočky Deloitte. Banky láka predstava, že by s nimi klient komunikoval na dennej báze, dáva to šancu na obchod. Ako komentuje Branislav Straka z ČSOB, už mobilné bankovníctvo si klient otvára štyrikrát častejšie než internetbanking. Ponukou ďalších funkcií chcú banky frekvenciu ešte zvýšiť.
Malí a šikovní
Smart banky chcú ísť o krok ďalej a z údajov o klientovi sa snažia vybudovať prediktívny model toho, čo a kedy nakupuje. Ten sa dá využiť napríklad cez zľavy v obľúbených obchodoch. Za podobné služby si vie pýtať smart banka od ich poskytovateľov províziu, čo je v dnešnej dobe klesajúcich čistých úrokových výnosov veľké plus.
Viac ako bankové spoločnosti pripomínajú smart banky technologické start-upy. Kladú dôraz na prívetivé rozhranie, ľahkú ovládateľnosť a zabezpečenie, ktoré navonok nepôsobí ako bariéra. Tým, že rastú na zelenej lúke alebo oddelene od materských bánk, nemusia sa trápiť robustnosťou riešení či komplikovanými regulačnými procesmi. Transakčné prostredie si prenajímajú od bánk, vhodné riešenia zas od rôznych sľubných start-upov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?