Ruský model TU 154 z konca osemdesiatych rokov vozí slovenských ústavných činiteľov dodnes. Nesporne ide o morálne a technicky zastaraný stroj, ktorý už patrí do múzea. O výmene sa hovorí vždy, keď je problém s náhradnými dielcami, ktoré sa prestávajú vyrábať, alebo keď musí stroj núdzovo pristáť či vrátiť sa preventívne s niektorým z ústavných činiteľov späť do vlasti.

Nebezpečne a draho

Nemusíme oplývať náklonnosťou k štátnikom, politikom či úradníkom, určite však majú právo za verejné zdroje lietať bezpečne a adekvátne 21. storočiu. Povinnosťou daňových poplatníkov je zasa požadovať ekonomickú efektivitu štátnych leteckých prepráv. A s tou má Slovensko problém. Ako jediná krajina Európskej únie má dve štátne letky – letku ministerstva vnútra a letku ministerstva obrany. Okrem ich prevádzky plynú ročne ďalšie státisíce eur zo štátneho rozpočtu na cestovanie úradníkov komerčnými aerolíniami. Letenky si štátne úrady nezabezpečujú samy, za peniaze z verejných zdrojov si na to najímajú cestovné kancelárie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa