Platby za videnia
Lurity buduje sieť digitálnych reklamných panelov (citylightov) v nákupných centrách. Na veľkých 65-palcových plochých obrazovkách sa v pätnásťsekundových intervaloch striedajú reklamné vizuály. Kľúčové je, že ich zobrazovanie riadi systém s prvkami umelej inteligencie (AI), vysvetľuje zakladateľ a šéf Lurity Tomáš Tiefenbach. Úlohou AI je zvýšiť šance, že reklamu uvidí cieľová skupina, pre ktorú je určená.
Ako je to možné? Každý reklamný panel Lurity je vybavený kamerou s funkciou rozpoznávania tvárí. Do vzdialenosti 15 metrov dokáže naraz detegovať desať ľudí a na základe tvárových čŕt anonymne a v súlade s predpismi na ochranu osobných údajov vydedukovať ich vek, pohlavie a dĺžku interakcie (ako dlho sa na panel pozerajú).
V nákupných centrách sa denne premelú desaťtisícky ľudí, takže systém získava solídny prehľad o tom, akí ľudia sa kde a kedy pravidelne pohybujú. Napríklad že ženy chodia do fitnescentra skôr ráno, muži zasa popoludní. Skrátka, Big Data. Na základe toho sa potom reklamy zobrazujú na tých paneloch a v takých časoch, kde a kedy sa s veľkou pravdepodobnosťou práve vyskytuje ich cieľovka.
Lurity sa od klasických citylightov odlišuje spôsobom spoplatnenia aj interakciou s inzerentom
Originálnou zložkou konceptu Lurity je aj cenotvorba. Neplatí sa za prenájom reklamnej plochy ako pri klasických bilbordoch a citylightoch, ale za videnia v cieľovej skupine. Teda len vtedy, ak sa okoloidúci na reklamný panel pozrie, čo pre kameru v princípe nie je problém zistiť. Spočiatku platil inzerent dokonca iba vtedy, ak sa človek na panel pozeral dlhšie ako jednu sekundu, ale od toho sa upustilo. „Niektoré vizuály dokážete pochopiť aj za kratší čas, na iné zasa potrebujete aj päť sekúnd,“ vysvetľuje T. Tiefenbach.
Inšpiráciu Googlom vidieť tiež v tom, ako s Lurity narába jeho klient. Cez webový portál si nahrá vizuály, stanoví rozpočet a vyberie cieľovku alebo iné kritériá zobrazovania (napríklad aj počasie). Cez online rozhranie potom sleduje efekt reklamy, pričom štatistiky o zásahu sa aktualizujú v reálnom čase. Ak chce, môže vizuál alebo parametre kampane zmeniť.
„Inzerenti sú zvyknutí, že v online prostredí si reklamnú kampaň spustia pár kliknutiami, a rovnaký komfort požadujú aj pri reklame vo fyzickom svete,“ hovorí CEO start-upu. Nasadenie kampane sa tak podľa neho neráta v týždňoch, ako v prípade bilbordov, ale je otázkou niekoľkých hodín.
Žijeme vo fyzickom svete
Základná otázka skeptika znie, na čo inzerenti potrebujú Lurity, ak popri tradičných printových a outdoorových nosičoch majú Google, ktorý im ponúka bezprecedentný zásah na internete. Na to má T. Tiefenbach jednoduchú odpoveď:
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?