Podľa správy poradenskej spoločnosti Kantar BrandZ zostáva aj tento rok najhodnotnejšou značkou Amazon, založený v roku 1994 Jeffom Bezosom (na titulnej snímke), keď jeho odhadovaná hodnota je 684 miliárd dolárov. Nasleduje Apple so 612 miliardami, Google so 458 miliardami a Microsoft so 410 miliardami dolárov.
Piaty je čínsky koncern Tencent (241 miliárd dolárov), za ním sú Facebook, Alibaba, Visa, McDonald’s a Mastercard.
Sto najväčších značiek má podľa Kantara celkovú hodnotu 7,1 bilióna dolárov, z toho 74 percent pripadá na značky z USA. Čína so 14 percentami (pred rokom 11 percent) predbehla Európu s ôsmimi percentami (pred rokom mala 20 percent). Najhodnotnejšou európskou značkou je francúzsky Louis Vuitton (21.), nasledovaný nemeckým koncernom SAP (26.).
Tesla (47.) bola najrýchlejšie rastúcou značkou, keď jej hodnota medziročne vzrástla o 275 percent, na 42,6 miliardy dolárov, a stala sa zároveň najhodnotnejšou automobilovou značkou.
V inováciách je Slovensko v EÚ piate od konca
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?