Rok 2020 bol plný prekvapení a noviniek. Pandémia priniesla okrem iného mohutný nárast nákupov cez internet a stovky novovzniknutých e-shopov. Koronakríza spôsobila revolúciu v správaní slovenských zákazníkov v online prostredí a aj napriek tomu, že Slovensko je malá krajina, v raste e-commerce už konkuruje mnohým veľkým európskym štátom.
Za vlaňajšok minuli Slováci na internete až 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 nárast o 29 percent. Najväčší podiel na obrate e-commerce mala už tradične elektronika, ktorá tvorila až tretinu všetkých nákupov. Za ňou nasledovali produkty pre dom a záhradu, móda a športové vybavenie.
„Počas pandémie sme zaznamenali jednoznačný nárast dopytu po e-shopoch, ako aj boom nakupovania na e-shopoch. V niektorých segmentoch sa dopyt zvýšil aj o 30 percent,“ povedal Ivan Mrena, produktový a marketingový manažér spoločnosti Shoptet, ktorá dodáva infraštruktúru pre e-shopy.
Ako huby po daždi
Hlavným dôvodom radikálneho rastu e-commerce boli najmä zatvorené kamenné prevádzky a pandemické opatrenia. Počas tohto obdobia vznikali nové e-shopy ako nový predajný kanál, často ako doplnok ku kamennému obchodu. „Celkový počet e-shopov na Slovensku na konci minulého roka dosiahol číslo 14 300, čo je o 14 percent viac ako v roku 2019,“ hovorí CEO Heureky Group Tomáš Braverman.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?