Zo štartujúcej firmy s veľkými ambíciami na lídra trhu. Osemnásť rokov, ktoré Pavol Lančarič pôsobí v manažmente najväčšieho telekomunikačného operátora, zmenilo firmu i pomery v slovenskom podnikaní.

Slovenský biznis dozrel

Ak sme sa dokázali presadiť, tak vďaka angažovanosti a drajvu ľudí. V ten verím aj teraz Zdroj: Maňo Štrauch

V menších mestách sa významní muži z biznisu, politiky, samosprávy, štátnej správy, ktorí hýbu regiónom, poznajú. Často sa aj stretávajú, niekde radia. Funguje to tak aj na „makroúrovni“? Popíjate kávu a riešite?

Funguje, ale je v tom rozdiel. Firmy našej veľkosti v rámci jednej brandže majú komunikáciu medzi sebou trocha komplikovanejšiu. Mám však priateľov v iných biznisoch, niekedy aj spolupracujeme. Takže áno, čiastočne sa stretávame.

Prieskum jedného denníka vás označil za jedného z najvplyvnejších Slovákov. Cítite sa tak?

Mám vplyv vo firme, v rodine a medzi ľuďmi, ktorí ma chcú počúvať. Chcú, nemusia. Takže vôbec nemám pocit, že by som mal byť považovaný za jedného z najvplyvnejších ľudí na Slovensku. Ja sa tak necítim.

Fungujú priateľstvá medzi šéfmi z biznisu? Iste. Ja ich nemám veľa, lebo mať veľa priateľov považujem za trochu devalvujúce. Ale mám v tejto sfére pár naozaj dobrých kamarátov.

Je to prepojené s biznisom?

Prinajmenšom tak, že nebyť biznisu, asi by som ich nespoznal. Viacerí z tých ľudí šéfujú firmám, ktoré sú našimi dlhoročnými zákazníkmi. Alebo my ich. Stáva sa, že obchodné kontakty prerastú do kamarátstva.

Keď Orange štartoval, bola v ňom silná francúzska stopa. Ostala? Alebo sa rozpustila?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa