Ako keby niekto zvonku premaľoval starý dom. Vyzerá to dobre, ale viete, že problémy tým nezmiznú. Najnovšie investície do slovenského automotivu, ktorý je najväčším priemyselným segmentom, sú síce pozitívnymi správami, ale riešia jeho nedostatky skôr krátkodobo.

Martin Dzama
Neprehliadnite

Prvý muž Stellantisu: Priniesol kľúčovú investíciu napriek problémom v automotive

Z dlhodobého hľadiska musí Slovensko urobiť pre obnovu motora ekonomiky násobne viac. Doterajšie vlády sa totiž pridlho spoliehali na jeho samofunkčnosť. Lídri tohto segmentu však čoraz častejšie naznačujú, že koncepčné problémy výroby áut sa začínajú hromadiť a konkurencieschopnosť Slovenska dostáva výrazné trhliny.

Európske krajiny v súčasnosti stoja pred tromi zásadnými výzvami – dekarbonizáciou priemyslu, nástupom digitalizácie a nutnosťou optimálnej demografie. Inými slovami, dostatkom pracovnej sily s výrazným podielom tej kvalifikovanej.

A na tieto výzvy musia podľa predstaviteľov slovenského automobilového priemyslu zareagovať už aj politici. Namieste je preto otázka, ako v tejto súvislosti obstojí v súťaži s inými krajinami tunajší automotive sektor, aká je jeho konkurencieschopnosť a perspektívy ďalšieho vývoja.

Potrebujeme viac

V ostatnom roku a pol ohlásili investori v slovenskom automotive prinajmenšom štyri masívne projekty v súhrnnej hodnote vyše 1,5 miliardy eur. Niektoré sa medzičasom už začali realizovať, iné sú úplnými novinkami.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa