V priestore Vyšehradskej štvorky bolo Slovensko v rozvíjaní elektromobility v ostatných rokoch skôr čiernou ovcou než koňom. Napriek štyrom výrobným podnikom v krajine bola elektrická mobilita menej používaným pojmom.

Minulý rok však priniesol viaceré zmeny, ktoré Slovensko priblížili k novej transformácii míľovými krokmi. Okrem dvoch hlavných investícií spoločností Porsche Werkzeugbau a Volvo Cars, ktoré do nových projektov a závodov spojených s výrobou elektromobilov a komponentov pre ne investujú viac ako jeden a pol miliardy eur, sa ešte viac stabilizovali aj najväčšie firmy v dodávateľskom reťazci.

Kórejčania sa zviezli

Vlani sa potvrdilo, že tí, ktorí sa rozhodli zásadnejšie zmeniť obchodné stratégie a čím skôr sa po roku 2020 pripravili na možné zmeny trhu, dnes zo svojich rozhodnutí profitujú.

Do niekdajšej formy sa podľa zverejnených výsledkov dostal napríklad žilinský dodávateľ Sungwoo Hitech Slovakia, ktorý v roku 2022 potvrdil už druhý rok po sebe rast tržieb. Tie vlani presiahli 237 miliónov eur, čo však bolo len asi o tri percentá viac ako v roku 2021, keď podnik medziročne potvrdil rast tržieb na úrovni zhruba sedemnásť percent.

Hlavný dodávateľ komponentov pre spoločnosti Hyundai Motors v Nošoviciach a Kia Slovakia v Žiline špecializujúci sa na vnútorné oceľové súčasti pre osobné automobily, ktoré z veľkej časti tvoria budúci skelet automobilu, však výraznejšie zvýšil čistý zisk, ktorý kórejskej firme vzrástol takmer o pätinu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa