Vývoj počas roka sa však neobišiel bez redukcií v počtoch zamestnancov ani hrboľatejších kolektívnych vyjednávaní. Súviseli najmä s požiadavkami na rast platov zamestnancov, hoci automobilky súperili s poklesom predaja vozidiel po celom svete a s vysokými nákladmi. Tie do budúcna prinesie prechod časti výroby na elektromobilitu.
Pokrok len po častiach
Znepokojenie najväčších zamestnávateľov v automobilovom sektore prehlbovali aj kroky vlády, ktoré zvyšovali najmä personálne náklady firiem. „Niektoré čiastkové ciele sa podarilo dosiahnuť,“ tvrdí prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Alexander Matušek, ale dodáva, že „realizácia uznesení, ktoré by mali zásadným spôsobom pomôcť zachovať konkurencieschopnosť automotive na Slovensku v horizonte najbližších desať rokov, stagnuje.“
Automobilový priemysel podľa neho dokáže byť úspešný najmä vtedy, ak plánuje v dlhodobom horizonte, preto jeho predstavitelia už teraz upozorňujú na hlavné prekážky, ktoré ohrozujú budúcnosť tohto sektora na Slovensku. Aj preto sa zväz snaží uzatvoriť memorandum o porozumení a spolupráci so slovenskou vládou, ktoré by pomohlo vytvárať podmienky na udržateľný rozvoj automobilového priemyslu.
Zatiaľ sa slovenským automobilkám darí. Produkcia v závodoch Volkswagen Slovakia, Kia Motors Slovakia, PSA Group Slovakia a Jaguar Land Rover dosiahla vlani spolu podľa Zväzu automobilového priemyslu SR takmer
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?