Výstavnícke spoločnosti nielen na Slovensku nostalgicky spomínajú na rok 2008, ktorý bol pre ne úspešný v počtoch vystavovateľov aj návštevnosťou. Vplyv globálnej ekonomickej krízy však na seba nenechal dlho čakať. Už v polovici roku 2009 boli celosvetovo zaznamenané dramatické prepady, niektoré veľtrhy a výstavy sa ani neuskutočnili, prípadne došlo k zmene termínu či periodicity ich konania. Od roku 2010 sa čakalo, že dôjde k obratu. Stalo sa, hoci až v poslednom štvrťroku. Rozhodne sa však potvrdilo, že pri veľtrhoch určených širokej verejnosti je dôležitým elementom zábava. Návštevníci, ktorí prichádzajú do areálov výstavísk, chcú zažiť najmä príjemnú atmosféru. Je minulosťou, keď primárnou úlohou veľtrhových a výstavných podujatí bola len prezentácia produktov a ponuka informácií – to dnes každý berie ako samozrejmosť. Úspešný môže byť len ten, kto prináša aj určitú pridanú hodnotu. Vystavovatelia preto do svojich expozícií pozývajú známe osobnosti, pripravujú súťaže, zaujímavé cenové zvýhodnenia, často návštevníkom spríjemňujú pobyt kultúrnym programom alebo počas podujatí odhalia verejnosti exkluzívne premiéry, ktoré ešte nebolo možné vidieť nikde inde. Podstatou je odlíšiť sa a zanechať dojem u čo najširšej masy potenciálnych zákazníkov. To TRENDU potvrdili všetci organizátori výstav s výnimkou zástupcov trenčianskeho výstaviska EXPO CENTER, a.s., Trenčín, ktoré odmietlo poskytnúť informácie na zaslané otázky.
V Inchebe pribudla Akadémia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?