Do toho prišla sankčná vojna medzi Ruskom a Európskou úniou, ktorá schladila optimistické očakávania o oživení európskeho trhu s automobilmi. Aj preto Zväz automobilového priemyslu (ZAP) SR začiatkom vlaňajška odhadoval produkciu na Slovensku len na úrovni 930-tisíc vozidiel. Napriek tomu sa skončil rok pre závody Volkswagen, Kia a PSA Peugeot Citroën relatívne pozitívne.

Európa zafungovala

Práve vďaka starému kontinentu mali automobilky dôvod na úsmev. Po šiestich rokoch marazmu sa vlani počet registrácií nových vozidiel v Európskej únii medziročne zvýšil o 5,6 percenta. Dopyt rástol najmä v Španielsku, vo Veľkej Británii, v Taliansku a Nemecku, čo pomohlo aj slovenským fabrikám. Celkovo sa na Slovensku vyrobilo viac ako 972-tisíc automobilov. Medziročne je to pokles o 1,5 percenta, keď z plynu ubral bratislavský Volkswagen. „Vzhľadom na to, že nielen príprava závodov na nové modely obmedzovala produkciu odvetvia, kvalifikujeme vlaňajšie udržanie výroby takmer na úrovni rekordného roku 2013 ako jednoznačne pozitívne,“ okomentoval výsledky prezident ZAP Jaroslav Holeček.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa