Príkladom je odmietanie štátnych zákaziek na Slovensku. P. Škodný ich v minulosti aj v TRENDE opakovane kritizoval. Slovenská pobočka Accenture sa pod jeho vedením vypracovala na jednu z najvýznamnejších v rámci skupiny. P. Škodný je človek, ktorý je ako manažér viditeľný a neustále hľadá nové výzvy.

Na Slovensku nastal veľký prelom okolo roku 2002

Peter Škodný Zdroj: Maňo Štrauch

Kedy ste si povedali, že chcete byť manažérom?

Nikdy som si nehovoril, že chcem byť manažér, ale vždy som rád vyhrával a prišlo to tak prirodzene. Súčasťou toho, aby človek vyhrával alebo postupoval vyššie, je riadenie ľudí. Mal som pod sebou čoraz viac ľudí a tí ľudia museli pracovať a postupovať k spoločnému cieľu.

Čo vás priviedlo k výpočtovej technike, ktorú ste aj študovali? Šikovnosť v matematike?

Áno, aj. Nikdy som nemal problém s matematikou ani s fyzikou. Na druhej strane ma vždy bavila technika. Dôležitý faktor bol, že tam bola sloboda. Za komunistov bola veda jednou z oblastí, kde nebola obmedzovaná sloboda. V matematike sa ťažko dala tlačiť ideológia.

Ako vám pomohla škola?

Naučila ma učiť sa.

Keby ste mali vybrať jedno obdobie, ktoré bolo pre vás prelomové, ktoré by to bolo?

Každé obdobie je niečím unikátne a dôležité. Výhodou toho, čo v súčasnej firme robím, je, že sa stále niečo učím. Určite bola veľká zmena prejsť z malého Infostatu do veľkej firmy. Musel som robiť IT, snažiť sa neustále prinášať inovácie v prospech klientov a robiť biznis tak, aby kontrolovane zarábal.

Čo to znamená kontrolovane zarábať?

Viem, že toto je projekt, predávam ho s tým, že chcem priniesť hodnotu a zarobiť kontrolovanú sumu a som meraný tým, či tú kontrolovanú sumu zarobím. A nie tak, že nejako sa dohodneme a uvidíme.

Nestáva sa potom, že firma tlačí ľudí k niečomu, čo nie je možné?

Táto firma je o tom, že chce zvyšovať výkonnosť klientov a zároveň aj seba samotnej a jej biznis model je uznávaný a vysoko hodnotený nezávislými odvetvovými analytikmi po celom svete – vrátane pravidelných rebríčkov najetickejších firiem na svete. Na konci dňa, samozrejme, platí, že firmy existujú preto, aby boli konkurencieschopné a vytvárali udržateľný zisk.

Čo umožnilo prežiť vám?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa