Mobilných a zanietených fanúšikov nebolo vždy tak veľa. Zo začiatku skôr jednotlivci a malé skupinky sa za dvadsať rokov slovenskej hokejovej samostatnosti pomaly rozrástli na davy. Slovenský hokejový fanúšik je mobilnejší, ochotnejší dávať viac peňazí za lístky, jedlo, cestovanie, ubytovanie či suveníry.
Masový nárast slovenských fanúšikov na tribúnach európskych štadiónov badať predovšetkým počas uplynulých piatich rokov. Psychologický efekt na ochotu investovať viac do fanúšikovstva zrejme malo aj zavedenie eura pred šiestimi rokmi. Zaplatiť za lístok na zápas 70 eur v porovnaní s 2 000 slovenskými korunami je psychologicky menej bolestivejšie, podobné je to aj pri investovaní do cestovania, jedla či suvenírov. Slovenskí fanúšikovia mali možnosť uvedomiť si túto zmenu práve v Ostrave či Prahe, kde sa naďalej platí českými korunami a ceny za jedlo sú trojciferné.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?