Slováci triedia odpad ako odušu. Alebo to aspoň tvrdia. Vyplýva to z výsledkov októbrového prieskumu, ktorý si v spoločnosti Nielsen Admosphere dala spracovať firma Asekol SK.
Slovensko v číslach: Inflácia zaradila vyšší rýchlostný stupeň
Plných 98 percent opýtaných v ňom uviedlo, že farebné kontajnery navštevuje aspoň občas. A dve tretiny odpad zo svojej domácnosti separujú vždy.
Respondenti sa zároveň sa dom-nievajú, že na to majú dobré podmienky. Štyri pätiny z nich chvália jednoduchý prístup k triedenému zberu a 92 percent vie, do ktorej popolnice ktorý odpad patrí – aj keď polovica ľudí si to musí sama priebežne zisťovať. Len každý dvadsiaty Slovák nie je ochotný zmeniť svoje spotrebiteľské správanie v prospech ochrany klímy.
Bez obalov? Nechceme
Ruku k dielu prikladajú aj niektorí výrobcovia a predajcovia. „Vyzliekli sme uhorky z plastovej fólie, prestali predávať jednorazový plastový riad a slamky a od roku 2018 ponúkame ekosieťky z biobavlny na ovocie a zeleninu,“ vymenovala príspevky reťazca Kaufland jeho hovorkyňa Lucia Vargová.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?